توماج صالحی آزاد شد

آزادی توماج صالحی

به گزارش خبرنگار فارس در اصفهان گفت: با توجه به گذشت یک سال و یک ماه از زمان دستگیری و بازداشت موقت توماج صالحی و نیاز دستگاه قضایی به بررسی ابعاد مختلف پرونده، نامبرده با گذاشتن وثیقه به صورت موقت آزاد شد.

توماج صالحی، خواننده رپ اعتراضی، در تاریخ ۲۷ آبان ۱۴۰۱ پس از تحمل بیش از یک سال حبس، با قرار وثیقه از زندان آزاد شد. او در جریان اعتراضات سراسری آبان ۱۴۰۱ بازداشت شده بود و در تیرماه ۱۴۰۲ به اتهام «افساد فی الارض» به ۶ سال و ۳ ماه حبس، دوسال ممنوعیت خروج از کشور و دو سال محرومیت از هرگونه فعالیت، تهیه و تولید آثار موسیقی و خوانندگی محکوم شده بود.

آزادی توماج صالحی با واکنش‌های گسترده‌ای در داخل و خارج از ایران مواجه شد. بسیاری از فعالان حقوق بشر و سازمان‌های بین‌المللی از این آزادی استقبال کردند و آن را گامی مثبت در جهت آزادی بیان و حقوق بشر در ایران دانستند.

مجازات‌های تکمیلی متهم شامل ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور، ۲ سال ممنوعیت از انجام فعالیت‌های مرتبط با موسیقی و الزام به حضور در کارگاه‌ها و دوره‌ها و کلاس‌های مهارت زندگی که زیر نظر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در حال برگزاری است.

آزادی توماج صالحی، امیدها برای آزادی سایر زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران را افزایش داده است.