پدر رپ فارس لیدر شد! هیچکس چیکار کرد؟

پدر رپ فارس (هیچکس یا کرکس؟)

«سروش لشگری» با نام مستعار هنری «هیچکس» خواننده و ترانه‌نویس سبک رپ فارسی است. به دلیل تاثیرگذاری او بر این نوع موسیقی در ایران، به وی لقب «پدر رپ فارسی» داده‌اند. هیچکس در اواخر دهه هشتاد یکی از اولین گروه‌های رپ فارسی را با نام «ملتفت» به همراه «علی قاف، اشکان فدایی، مهدیار آقاجانی و داریوش سرباز» تشکیل داد.

دانلود ریمیکس آهنگ من همینم که هستم هیچکس

نقش هیچکس در اعتراض ها

این خواننده رپ فارسی که در طول سال‌های فعالیتش چه در داخل ایران و چه بعد از مهاجرت در خط اول موسیقی اعتراضی بود، در سال‌های اخیر و به ویژه در بحبوبه‌ی حوادث ۱۴۰۱ فعالیت خود را در زمینه موسیقی کاهش داده و در شبکه‌های اجتماعی به فعالیت‌های سیاسی علیه جمهوری اسلامی مشغول شده است. سروش لشگری در اکانت توییترش بار‌ها و بار‌ها مخاطبان خود را دعوت به شورش کرده و حتی به آن‌ها شیوه حمله به مأموران و تصویربرداری از این درگیری‌ها را با جزئیات آموزش داده است.در بازه زمانی ۶ ماهه در بحبوحه ناآرامی‌ها سروش هیچکس ۳۶۴ توییت با محتوای اعتراضی و دعوت از مخاطبین برای حمله به ماموران و درگیری و آسیب زدن به اموال عمومی داده است که از این تعداد ۳۳۵ توییت با هشتگ «مهسا امینی» بود.

دانلود آهنگ یه کیف یه نبض یه ماه یه مکث هیچکس

همراه با معترضان همسو با تروریست‌های منافق

بعد از آرام شدن ناآرامی‌ها و فروکش کردن موج اعتراضات، «اشکان فدایی» یکی از اعضای گروه رپ «ملتفت» در توییتی که در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ منتشر کرد علت جدایی سروش هیچکس از این گروه را همکاری با تروریست‌های مجاهدین خلق (منافقین) عنوان کرد. فدایی در این توییت عکس‌هایی از پدر و مادر آزاده اکبری، همسر سروش هیچکس در جریان اعتراضات مننتشر کرد که تصویر سرکردگان گروهک تروریستی مجاهدین را روی لباس داشتند.این ادعا موج عظیمی از واکنش‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشت تا جایی که هیچکس مجبور شد در واکنش به این توییت و به فاصله یک روز بعد از این ادعا در توییتی از فعالیت‌های این گروهک تروریستی اعلام برائت کند.

پیش از این و در جریان ناآرامی‌ها، «رعنا رحیم‌پور» مجری سابق شبکه بی‌بی‌سی فارسی در تاریخ ۲۶ مهر ۱۴۰۱ نیز طی گفتگویی در توییتر خطاب به سروش هیچکس به زبان انگلیسی گفت: «پس برای روشن شدن موضوع به عنوان هنرمندی که در ایران زندگی نمی‌کند، می‌خواهید آمریکا ایران را بمباران کند؟ در عین حال لطفاَ منشأ ۴۰۰ هزار دلاری را که برای NFT شما پرداخت شده است توضیح دهید؟ بسیاری از ایرانیان دوست دارند بدانند چه کسی به چه کسی مرتبط است.» رحیم‌پور مدتی بعد، این توییت را از صفحه توییتر خود حذف کرد.

منبع خبر از وبسایت www.yjc.ir